Overname Twitter op het gebied van Social TV

Twitter Social TV

Twiter Social TV

Twitter is al een poosje bezig zich (nog) beter te positioneren op het gebied van Social TV. Sowieso doen de gebruikers van Twitter dat al. Tijdens de Super Bowl gisteren werd weer pijnlijk duidelijk dat Twitter het dominante medium is om tijdens en over een televisieprogramma te praten. Van de meer dan 30 miljoen berichten kwamen er nog geen 3 miljoen van Facebook. De rest was voornamelijk Twitter.

Dat het Twitter serieus is wat televisie betreft werd al eerder duidelijk. Sowieso met het aannemen van Fred Graver als Head of TV. Dat was een duidelijk signaal dat ze daadwerkelijk een rol willen spelen op dit gebied. En vervolgens natuurlijk door de samenwerking met Nielsen in de Nielsen Twitter TV Ratings.

Stapje voor stapje is Twitter dus bezig om de dominante positie die het nu heeft verder uit te breiden of te consolideren. Ik ben benieuwd of het hierbij blijft of dat er nog meer staat te gebeuren. Nog vers in het geheugen liggen de mislukte fusie van GetGlue en Viggle en de overname gisteren van Miso door Dijit.

Comments are closed.